TRANSPORTUL FUNERAR PE LANGA….LEGE

In ultima perioada de timp s-au inmultit in Bucuresti (ca si in tara presupun) firmele care ofera servicii funerare “ultra complete” si “foarte non-stop”. Dar oare chiar asa o fi in realitate cum pare la prima vedere ? Pai hai sa vedem la o analiza rapida cu ce se realizeaza una din componentele principale ale acestei activitati; in speta transportul funerar. Conform prevederilor legale in vigoare; respectiv Legea 92/2007 actualizata, pentru transportul funerar Autoritatea Romana Rutiera si-a declinat competenta prin exceptare in favoarea Consiliuliui General al Municipiului Bucuresti ( sau a consiliilor judetene in tara ) in ceea ce priveste eliberarea AUTORIZATIEI DE TRANSPORT funerar , a copiilor conforme ale acesteia si a conditiilor ce trebuiesc indeplinite . Acest lucru inseamna ca pentru a realiza transport funerar nu trebuie scoasa licenta comunitara de transport de la ARR si este suficienta obtinerea autorizatiei de transport local funerar de la primarie. Sus mentionata lege prevede si cuantumul amenzilor cu care se sanctioneaza nerespecterarea ei, respectiv de la 10.000 pana la 30.000 Ron. Pe cale de consecinta marea majoritate a primariilor din tara si-au insusit normele de aplicare ale legii respective si au elaborat metodologia de verificare a solicitarilor si de eliberare a autorizatiilor. Ba mai mult, in zonele de vest din tara OPC-ul a purces la verificarea operatorilor de transport funerar si au aplicat sanctiuni acolo unde s-a identificat efectuarea de transport funerar fara a detine autorizatie. Pana aici totul e bine si frumos, cum este de obicei in teorie. In practica, la noi lucrurile stau cu totul si cu totul altfel; Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu a eliberat pana in prezent nici o astfel de autorizatie din lipsa de solicitari si va spun acest lucru prin prisma faptului ca noi suntem primii care am depus un dosar complet si am facut de curand aceasta solicitare ( la care asteptam cuminti raspunsul) . Avand in vedere cele descrise mai sus putem trage concluzia ca astazi in Bucuresti intregul transport funerar care se desfasoara este un pic mai mult, adica de tot, pe langa lege. Daca va intrebati cum este posibil ca in locul de unde chipurile “ se da ora exacta “ sa se intample acest lucru, sa stiti ca nu sunteti singurii, iar eu voi incerca in cele ce urmeaza sa va ajut sa deslusiti “ meandrele concretului” .

Cine si cu ce face astazi acest transport?

Pai, in primul rand avem o serie de masini funerare mai mult vechi decat bune care circula cu numere de inmatriculare de Bulgaria, Italia, Anglia, etc. si care daca ar fi luate la verificat s-ar constata ca fie NU AU carte verde valabila, fie AU inspectie tehnica periodica pe “naspa” dar cu sigutranta NU SUNT autorizate conform legii si NU EXISTA baza legala spre a fi folosite de catre firme la efectuarea unui transport funerar pentru care se percepe un tarif. Cand facem aceasta afirmatie ne bazam pe faptul ca una din conditiile necesare autorizarii este ca masina sa fie inmatriculata in Romania si nu este cazul aici. Asteptam cu mult interes reglementari legale in acest sens sau macar sa se sesizeze cine trebuie si sa puna lucrurile in ordine pentru ca aici nu este vorba despre o persoana fizica care se plimba pe strada cu masina proprie inscrisa in alta tara unde are el rezidenta ci cu o persoana juridica care efectueaza servicii de transport contra cost in mod ilegal.

Pe de alta parte avem o serie de microbuze si dube inscrise in Romania dar care NU DETIN autorizatie de transport funerar conform legii pentru ca o alta conditiie necesara autorizarii prevede ca masina sa fie omologata si amenajata special pentru transportul funerar si nu este cazul aici. In acest caz, Guvernul a pregatit o surpriza si tocmai a reglementat conform ultimei modificari ( acum recent in 2013 si pentru care se asteapta normele de aplicare ) din legea transporturilor faptul ca pentru aceste autovehicole se impune obtinerea licentei comunitare de transport pentru toate cele de transport marfa cu masa totala maxim autorizata mai mare de 2,4T precum si pentru toate cele de transport persoane de la 8+1 locuri in sus inclusiv acestea din urma. Acestea fiind spuse si avand in vedere ca efectuarea unui transport de persoane sau de marfa contra cost fara a detine licenta comunitara constituie infractiune si se pedepseste ca atare in conformitate cu prevederile din legea transporturilor, suntem nerabdatori sa vedem cine-si va mai permite sa efectueze transport funerar cu microbuze si dube in conditiile in care aceasta categorie de vehicole va fi intens verificata in urmatoarea perioada cu privire la existanta licentei dar si asupra incarcaturii .

In al treilea rand avem o serie de micrubuze si dube care circula cu numere de inmatriculare de Bulgaria, Italia, Anglia, etc. dar despre care nu discutam pentru ca acestea sunt in “ ofsaid “ total din toate punctele de vedere prin prisma celor scrise mai sus si zilele lor in lumea transporturilor sunt putine si numarate.

La final, dar nu in ultimul rand avem autospecializatele funerare omologate si inscrise in Romania, detinute in proprietate de catre persoane fizice sau juridice pentru care se poate obtine autorizatia de transport conform legii si care mai devreme sau mai tarziu vor fi singurele autovehicole care vor efectua local, national si international transport funerar de specialitate. Pa aceasta cale dorim sa-i asiguram de bunele noastre intentii si sa-i anuntam pe competitorii nostri ca suntem deschisi la dialog in cazul in care doresc sa ne consulte cu privire la criteriile ce trebuiesc indeplinite pentru a obtine autorizatia de transport
Vom reveni cu alte articole cel putin la fel de interesante cu privire la domeniul funerar.

Articol preluat dela : Ing. ROMEO LUCUTAR ( Manager de Transport )

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I accept the Privacy Policy * for Click to select the duration you give consent until.

Free Events Calendar Plugin